OCLC TouchPoint - das high-Level-End-User-Interface von OCLC
OCLC TouchPoint - the high-level end-user-environment from OCLC
- Vorstellung des neuen High-Level End-User-Interface TouchPoint der OCLC GmbH. Alles unter einer Oberfläche und an einer Stelle, damit Ihr Nutzer schnell und einfach an die benötigten Information kommt. Moderne Suchmachinentechnologie (z.B. durch den Einsatz von FAST) erleichert dem Nutzer die Suche (Spellcheck, Filtermoeglichkeiten, exakte Suche/Wortstammsuche, Ranking, u.a.) Durch die web2.0-Funktionen, die durch die WorldCatServices bereitgestellt werden (z.B. Rezensionen aus aller Welt lesen und selber schreiben) erhält der Nutzer die Möglichkeit sich das Angebot zu gestalten. Die Anbindung weiterer OCLC Services wie z.B. den WorldCatLinkManager, den XISBN-Service oder die Integration des Auskunkftsservices QuestionsPoint in den OCLC TouchPoint geben Ihrem Nutzer zusätzlich weitere Moeglichkeiten. Der OCLC TouchPoint ist offen fuer alle Bibliothekssysteme.
- Presentation of the new high-level End-User-Interface TouchPoint from the OCLC GmbH. All information at one place, to make it easy for our user to find the needed information and to get it. The easy way of search and delivery within one product. Modern search technology (for example with the FAST search technology) supports our user in searching for information (spellcheck, lemmatisation, exact search or search for similiar words, filtering, ranking, ...). Enhanced with web2.0 functionality, based on WorldCat Services (for example the review service) the user has much possibilities to work within OCLCs TouchPoint. The easy integration of other OCLC Services like the WorldCatLinkManager, the XISBN-Service or QuestionsPoint (a collaborative reference service) gives your user various other possibilities. The OCLC TouchPoint is open for every library system.
Author: | Regina Caballero Castro |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:0290-opus-6012 |
Document Type: | Conference publication (Presentation slides) |
Language: | German |
Date of Publication (online): | 2008/06/19 |
Year of Completion: | 2008 |
Contributing Corporation: | OCLC gmbH |
Release Date: | 2008/06/19 |
Tag: | Endbenutzerschnittstelle; Rezensionen; Social Services; Suchmaschinentechnology; Verfügbarkeitsrecherche; delivery; web2.0 availability search; delivery; end user interface; reviews; searchmachine technology; web2.0. social Services |
GND Keyword: | Online-Katalog; Metasuchmaschine; Suchmaschine; Ranking; Rezension |
Themes: | Portale, Discovery-Services, virtuelle Bibliotheken |
German Bibliothekartage / BiblioCon: | 97. Deutscher Bibliothekartag in Mannheim 2008 |